2010. november 15., hétfő

Interjú Bíró Icával az alapvető emberi értékekről

A következő cikksorozatban közismert, illetve kevésbé ismert, érdekes embereket mutatunk be, akik arról beszélnek, mit jelent számukra és hogyan alkalmazzák saját életükben az alapvető emberi értékeket.
Interjú Bíró Icával: „Akkora a teremtő erőm, amekkora a belé vetett hitem”

A Metal Ladyből a testileg-lelkileg egészséges életmód elkötelezett zászlóvivőjévé váltál az utóbbi években. Mi motivál, és akadnak-e akadályok ezen az úton?

Az ember azért jött a földre, hogy az alapvető emberi értékek – szeretet, igazság, béke, erkölcs, erőszak-nélküliség - szerint fejlődjön, és eszerint élje meg a mindennapjait. Csak így érdemes élni, én is erre törekszem a mindennapjaimban. Van persze olyan dolog, amiben nem érzem topon magam, néha falakba ütközöm. Több negatívum történt mostanában velem is, mert a gazdaság csapdái mindenkire hatnak. Ezért például nehezebb most megvalósítanom azt az alapvető dolgot, hogy a jóra és a jó dolgokra koncentrálva azokat vonzzam magamhoz, pedig ez a cél. Azt gondolom, az érzelem a legnagyobb erő, márpedig a félelem is érzelem. Általában a félelmeink gátolnak meg abban, hogy igazi jót teremtsünk magunknak. Most az a feladatom, hogy ezeket a félelmeket tudatosan felülírjam.

Mi a legfontosabb irányelv az életedben?

Sosem teszek olyat másnak, amit nem szeretnék, hogy velem megtegyenek. Hiszem azt is, hogy egy-egy dologban akkora a teremtő erőm, amekkora a belé vetett hitem. Ezt a hitvallást magától Sai Babától kaptam mentális úton, amikor 6 évvel ezelőtt kint jártam az asramjában Indiában, Puttaparthiban. Az ott töltött egy hónap, és a tanítás, amit mentális üzenetként és egy egyperces szuggesztió során, szemtől szembe, szívtől szívig kaptam, meghatározóvá vált egész életemben.

Megváltoztatott

Igen. Ma már sokkal jobban bízom a sorsszerűségben, és abban, hogy minden úgy van jól, ahogy van. Bármi negatív történik velem, bármi csalódás, mindig azt mondom magamnak, hogy nem véletlenül történt meg velem. A leckét meg kell oldanom, túl kell lépnem rajta. Ez segít nekem abban, hogy túl tudjak lépni nehéz dolgokon. Már csak azért is, mert ami csak egy perce múlt el, már az is olyan múlt, amin nem tudok változtatni. Tanulni viszont tudok belőle. Csak az „itt és most”-ban tudok változtatni dolgokon, ami aztán a jövőm alapja. Megpróbálok tudatosan az itt és most teremtő pillanatában élni. Úgy érzem ez fontos dolog, és ez visz előre. Meg kell érteni, hogy a problémákat azért kapjuk, hogy megoldjuk, miközben a csalódások is mind leckék, tanítások, mindennek oka van. Nem véletlen például az sem, ha valakivel találkozunk, vagy valamit megtapasztalunk.

Melyek a legfontosabb alapvető emberi értékek számodra?

Az igazság, a becsületesség, és a szeretet. Ezek a legfontosabb irányadók az életemben. Én egy szív-lélek ember vagyok, tisztességesen élek, és testestül-lelkestül mindent beleadok mindenbe. A másik oldalról azonban ezeket az értékeket eddig nem mindig kaptam meg olyan szinten az életemben, mint amilyenben meg kellett volna kapni. Ezért aztán még fontosabbak számomra. Persze ez is tanítás.

Hogy látod a mindennapokat: egyre fontosabbá válnak, vagy egyre inkább elsikkadnak az alapvető emberi értékek?

Azt tapasztalom, hogy a társadalom jelentős hányadánál a fontossági sorrendben még nagyon a sor végén kullognak az alapvető emberi értékek, de bizonyos csoportokban, „sejtekben” egyre több a tudatos ébredés. A mag el van vetve, és a mag elkezdett kicsírázni. Abban bízom, ezek a sejtecskék ahogy találkoznak, megnövelik az erejüket. Manapság egy kritikus határ-helyzetet élünk meg, amikor egyre több ember ébred annak tudatára, hogy miért is vagyunk itt a Földön, mért is kaptuk ezt a földi életet. Van, aki számára már teljesen természetes és érthető, hogy karmikus feladatokat hajtunk végre. Magam is hiszek abban, hogy senki nem véletlenül az aki, és mindenki csak annyi terhet kap, amennyit elbír. Ennek ellenére sokszor nekem sem könnyű megbékélni a feladataimmal. A mostani gazdasági helyzetben nehéz tehernek érzem, hogy hiába szerettem volna kicsit megpihenni, élvezni az eddigi munkám gyümölcsét, és újabb örömteli alkotásokra koncentrálni az erőimet. Az élet több szinten is akadályokat állított elém, és ez megingatta a biztonságérzetemet. A megoldást megtalálni nagy munka.

Ezt hogy érted, miért veszítetted el a biztonságérzetedet?

Emberből vagyok, néha elfáradok én is. Elkeseredtem, meginogtam már párszor, de soha nem adtam fel. A pozitív hozzáállás mindig segített. Most a legfőbb nehézségem abból adódik, hogy hiába vagyok pontos befizető a bankoknál, mégis megtöbbszöröződött a hitelem nagyságrendje. A hitelválság másokkal együtt az én életemet is megnehezíti, de hiszek abban, hogy nem lehet ilyet tenni az emberekkel következmények nélkül. A banki manipulációk és a politikai machinációk nyomán igazságtalanság történt a devizahitelesekkel! Remélem és bízok abban, hogy ebben a felgyorsult időben megtapasztalhatjuk az isteni igazságszolgáltatást is!

Fel kell dolgoznom azt is, hogy a mellettem lévő „társak,” menedzserek, eddig túlzott hasznot húztak a munkáimból, kiadványaimból, miközben nekem inkább csak a munka része jutott. Most éppen a könyvem jogos jogdíjáért kell küzdenem, amit a megtalált és megélt alapigazságokról három éven át írtam 940 oldalon. A nagy eladott példányszám ellenére a mai napig nem fizettek ki.

Sajnálom, hogy az alkotó munka helyett az energiáimat most leginkább az anyagi biztonságért folytatott küzdelem köti le. A hitem és optimizmusom segít abban, hogy a vonzás hatalmát gyakorolva bízzak abban, ha az utolsó pillanatban is, de mindig lesz segítség. Úgy érzem, egyfajta korszakváltás előtt állunk, amelynek során nem lehet kétséges az alapvető emberi értékekben hívő és aszerint élő emberek kiteljesedése, és célba érése. Szerintem ma már olyan szinten telítődött a világ negatívumokkal, hogy már csak az egyensúly-elvek alapján is el kell indulnia sok mindennek a pozitív irányba. Én annyit teszek a sorsom jobbra fordításáért, hogy újra keverem a kártyákat, és csak a pozitív dolgokra kívánok koncentrálni. Amerre a figyelem, ott a megvalósulás!

Mi az, amit még nem tudtál megvalósítani, de szeretnél?

Például olyan műsort, előadást, éneket-zenét szeretnék még többet csinálni, ahol a zene hangján tudom megszólítani az embereket. Ezt már elkezdtem a lélekszépítő zenémmel, ami ugyan nem kaphatott kellő reklámot, de aki ismeri, szereti, megtalálja az interneten. Azt gondolom, rengeteg energiám van, amit át tudok így adni az embereknek. Meg tudok érinteni a mondanivalómmal, zenémmel és a táncommal másokat úgy, hogy elindul bennük egyfajta tettvágy a változásra. A gondolkodásukra hat pozitívan, testi és lelki vonatkozásban egyaránt. Márpedig a gondolatnak teremtő ereje van.

Fontos feladat számomra, hogy megtanítsak másokat mind arra, amit tudok. Azoknak, akik igénylik, tartok akár kisebb csoportoknak is önbizalom fejlesztő, sikerorientált, „hozd ki magadból a legjobbat”, vagy a nőiesség iskolájáról szóló képzéseket. A weboldalamon keresztül speciális segítő, közvetlen kapcsolat kiépítésére törekszem az emberekkel.

Azt mondtad, újra kevered a lapokat? Miben szeretnél változást?

Ha a magánéletemet nézem, az édesanyámmal kiváló a kapcsolatom, a lányom nagyon önálló, de remélem még szorosabbak is lesznek a mindennapjaink! A múltbéli partnerkapcsolataimról nem szívesen beszélek csak annyit, nem ők voltak azok a partnerek, akikkel kiteljesülhettem. Az igazi másik felemmel még nem találkoztam össze, de biztos ez sem véletlen.

Azt gondolom, az eddigi csalódásaimból három dolgot kell nagyon megtanulnom, ezek alapján átalakítva az életemet: az eddigieknél sokkal jobban kell hallgatnom a belső intuícióimra, vagyis a belső vezetésemre, még empatikusabbnak kell lennem másokkal, és mások megítélésénél nem magamból kell kiindulnom. Nem szabad túlságosan megbíznom az emberekben, túl közel engedve magamhoz, figyelmen kívül hagyva a belső megérzéseimet, amik persze jeleznek. Jobban meg kell látnom azt is, hogy milyen szándékkal és igénnyel közelítenek hozzám. Az biztos, hogy a „ködös” dolgokat és személyeket száműzöm a köreimből! Ezt most határoztam el, eddigi csalódásaim hatására, éppen túllépve egy felejthető, hamis kapcsolaton. Azt várom az univerzumtól, hogy a hit, vonzás, siker energiái által a lehető legjobb másik felemmel találkozhatok és lehetek vele egy pár!

Történtek-e veled rendkívüli dolgok az életben?

A nagyim szerint az is rendkívülinek mondható, hogy van egy 33. plusz fogam elől, alul, középen. Meg az, hogy kiskorom óta speciális kapcsolatban vagyok az állatokkal és a természettel. Ez abban nyilvánul meg, hogy egészen vad kutyák is megszelídülnek a simogatásomtól, vagy hogy a kezemre szállnak a madarak. A nagymamám, akivel sajátosan közeli viszonyban voltam, nagyon hitt abban, hogy különleges képességeim vannak. Egészen kicsi voltam, amikor megegyeztünk abban, ha meghal,”elmondja nekem”, milyen a mennyország. Mikor ez megtörtént, ami jó pár évvel ezelőtt történt, állandóan felbukkant a tudatalattimból egy türelmetlen várakozás az üzenetére. Egyszer, amikor a sírjához látogattam, a temetőben megszólalt a táskámban a magnóm. Egy népdalos kazetta a közepén megszólalva pont azt játszotta: „Tied vagyok, rabod vagyok, megkötözött foglyod vagyok édesem”. Spirituális tanítók segítettek megfejteni, nem véletlen a dalbetét üzente, azt kéri, hogy engedjem már el.

Ennél is rendkívülibb élmény volt egy gyógyítás, amit Indiában éltem meg. Éppen Sai Babánál jártam, amikor itthonról kaptam a hírt, hogy súlyos, életmentő műtétet kellett végrehajtani egyik rokonomon. Aznap, bár száz az egyhez volt az esélyünk, hogy bejutunk Sai Babához, mégis sikerült. Az indiai mester megkérdezte, akarom-e meggyógyítani a hozzátartozómat, és miután igent mondtam, megtanított egy technikára. Ezt nehéz elmondani szavakkal: egy képletes és mentális ugrás volt a semmibe, a mindenségbe, majd a beteg testébe, ahonnan ki kellett szednem a negatív dolgokat, majd szeretettel egészséget teremteni ott. Ezt követően a tényleges műtét után lévő rokonomnak normalizálódni kezdtek az életfunkciói, és olyan rohamosan javulni kezdett az állapota, hogy az orvosok csodának könyvelték el. Itt tapasztaltam meg, hogy az isteni teremtőerő bennünk van, és akkora a teremtő erőnk, amekkora a belévetett hitünk. Ez volt Sai Baba üzenete és tanítása számomra.

És mi a te legfontosabb tanításod?

A saját példámon keresztül is arra tanítom az embereket, hogy érdemi pozitív változást négy dolog hozhat az életükben: a megfelelő gondolkozásmód, - táplálkozásmód, - mozgásformák, és a szépségápolás. Ez a négyes-fogat elindíthat mindenkit a siker felé, és gyors, kézzelfogható eredményt ígér. Ez a megújulás titka!

- tt -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése