2011. január 20., csütörtök

Interjú az alapítvány kuratóriumának tagjaival - Lakatos László

Lakatos László
kuratóriumi tag

Cegléden születtem a Szkíta Aranyszarvas, Attila domb és Kincsem a verhetetlen csodakanca nevezetességeiről híres Tápiószentmártonban nőttem fel.  A felsőfokú végzettségem Államigazgatási Főiskola és Rendőrtiszt-szervező szaktanfolyam. 

Az 1990-es évektől foglalkozom ezotériával, spiritualitással. Kapcsolatba kerültem egyetemes vallásokkal, a parapszichológiával, metafizikával, és az Indiában élő Sathya Sai Baba tanításaival is. 

 Az állami gépezetben végzett két évtizedes tevékenységem alatt megtapasztaltam, hogy az emberek mennyire elvesztették gyökereiket. A vallásos élet visszaszorulásával eltűntek bizonyos erkölcsi normák, miközben az űrt az anyag és a pénz iránti imádat töltötte be. Ebben a munkában leginkább azt tanultam meg, hogy mi teszi boldogtalanná az embereket.
Folyamatosan képeztem magam masszázs, és egyéb alternatív gyógyító képzéseken, ingyen segítve a hozzám fordulókon. Természetgyógyászatból hivatalos vizsgát tettem, és elvégeztem az Alternatív masszázs és mozgásterápia szakot is az Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézetben. (ETI)

Három gyermekem van, feleségem Lakatosné Dörnyei Katalin (az alapítvány alapítója) vezetésével létrehoztunk egy elsősorban masszázstechnikákat oktató céget, amelyet 16 évig működtettünk.

Ami a spirituális fejlődésemet illeti, Sathya Sai Baba tanításain keresztül értettem meg, hogy a belső békét, harmóniát elsődlegesen az alapvető emberi értékek szerinti gondolkodás, és ezen értékrendszer követése hozhatja el. Felfigyeltem arra, hogy habár mindegyik vallás beszél ezek fontosságáról, valójában ezek az értékek léteznek és megélhetők vallásos gondolkodás nélkül is. Sőt vallások nélkül talán még jobban, hisz az emberek hajlamosak a tanítónak, vallásalapítónak betudni ezen értékeket, és nem észrevenni, hogy olyan univerzális törvényekről van szó, amelyek mindentől, és mindenkitől függetlenül léteznek.

Úgy gondolom, hogy ezen alapvető emberi értékeket meg kell ismertetni - a magyarság hagyományaira építve - minden korcsoporttal, és amennyiben lehetőséget kapunk rá, be kell integrálni az oktatását a nemzeti tantervbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése