2011. január 12., szerda

Interjú az alapítóval

Lakatosné Dörnyei Katalin 
alapító

Jelenleg 42 éves vagyok, férjezett. Három gyermekem van. A főiskolai végzettségem művelődésszervező, de rendelkezem rendőrtiszt-szervezői és felnőttoktatói felsőfokú szakképesítésekkel is. 

Évekig oktattam a rendőrség biztonságra nevelő, DADA nevű, dohányzás, alkohol, drog, és AIDS elleni programját általános iskolákban, továbbá tartottam előadásokat szakmunkás- és szakközépiskolákban, gimnáziumokban. 

2007-ben férjemmel, Lakatos Lászlóval (az alapítvány kuratóriumi tagjával) megalapítottunk egy oktatásszervező kft-t, ami masszőr és természetgyógyászok képzésével foglalkozik. E cégnek vagyok jelenleg az ügyvezetője. 

Az alapítvány létrehozásához és működtetéséhez az egyik fontos motivációt az adta és adja, hogy gyermekkoromtól kezdve erős intuitív képességekkel rendelkezem. Az eddigi spirituális fejlődésem irányát az ebből fakadó, valamint az ifjúságvédelmi munka és a gyermekeim nevelése során szerzett tapasztalataim, megérzéseim határozták meg.

2008-ban Angliába egy Sathya Sai Babáról elnevezett, és annak módszerei szerint működő iskolába utaztam néhány társammal együtt. Meghatározó élménynek bizonyult számomra amit ott láttam, tapasztaltam, hiszen továbbra is szívügyemnek tekintem az ifjúságvédelmet, amelynek része az igazságra, a békés-, szeretetteljes viselkedésre az erőszak nélküliségre, egyszóval az alapvető emberi értékek tiszteletére, betartására vonatkozó oktatás - miként azt Sathya Sai Baba is hirdeti.

Még ebben az évben kijutottam Indiába, a 150 országban jelen lévő Sai Szervezet oktatási világkonferenciájára, ahol a különböző nemzetiségű, vallású tanárok osztották meg egymással az alapvető emberi értékekre való nevelésben szerzett tapasztalataikat, meghatározva a következő célokat is. Ekkor született meg bennem a gondolat, hogy létrehozok Magyarországon egy alapítványt, amelynek célja lesz, hogy teljesen függetlenül szervezetektől, vallásoktól, és üzleti vállalkozásoktól beépítse a magyar oktatási-nevelési rendszerbe az alapvető emberi értékek tiszteletben tartására, megélésére való oktatást.

Sathya Sai Babával személyesen is volt módom találkozni Indiában. Mint lelki vezető azóta is ad útmutatásokat, folyamatosan megerősítve abban, hogy helyes a cél, amelynek megvalósításáért az Alapvető Emberi Értékekért Közhasznú Alapítványt 2010-ben létrehoztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése